Stávající znění vyhlášky nedostatečně reflektuje principy provádění energetického auditu dle normy a neobsahuje postup stanovení parametrů pro identifikaci, zda podnikatel spadá do skupiny povinných podnikatelů podle § 9 odst. 1 zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů.
Jaké změny novela zavádí
Stávající znění vyhlášky nedostatečně reflektuje principy provádění energetického auditu dle normy a neobsahuje postup stanovení parametrů pro identifikaci, zda podnikatel spadá do skupiny povinných podnikatelů podle § 9 odst. 1 zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů.
Vyhláška nově specifikuje podrobnosti zprávy o provedeném energetickém auditu a specifikuje ekonomické a ekologické hodnocení.
Stanovisko a vybrané argumenty Svazu průmyslu
- Svaz požaduje vyjasnit metodu výpočtu ekologického hodnocení opatření při stanovení výše emisí CO2 před a po realizaci opatření v případě dodávek ze soustavy zásobování teplem, kdy by měl být prováděn pro soustavu zásobování teplem a nikoliv pro cenovou lokalitu, která může zahrnovat více soustav.
- Svaz poukazuje na chybný výpočet výpočtu zůstatkové hodnoty v důvodové zprávě
- Kromě formulačních úprav Svaz navrhuje doplnit pro uvedené emisní faktory, že se vztahují na výhřevnost paliva
Celé stanovisko Svazu průmyslu najdete zde.
Komentáře