3/2024

Cla EU na elektromobily mají své limity. Čína přechází na hybridy, aby se jim vyhnula

| autor: Martina Jandusova0

image-from-rawpixel-id-8726113-jpeg
zdroj: rawpixel.com

Nová evropská cla na elektromobily přivedla čínské výrobce k tomu, aby změnili svou strategii a zaměřili se na vývoz hybridních vozů do EU.

Na konci října vstoupila v platnost evropská cla ve výši až 35,3 % na elektromobily vyrobené v Číně, která mají ochránit unijní automobilový průmysl před levným čínským dovozem. Čínští výrobci automobilů na to zareagovali zvýšeným vývozem hybridních vozidel do Evropy. Pro evropský trh navíc plánují další modely.

Obcházení systému

Evropská komise zahájila v říjnu 2023 antisubvenční šetření a dospěla k závěru, že čínští výrobci mají díky nespravedlivému subvencování konkurenční výhodu, kterou je třeba kompenzovat právě vyrovnávacími cly. Díky „nespravedlivým čínským dotacím“, jak je Komise označila, mohl Peking vytvořit výrobní kapacitu 3 milionů elektromobilů ročně, což je dvojnásobek velikosti trhu EU.

Evropská cla na dovoz elektrických vozidel mají podle Komise ochránit automobilový průmysl a evropským automobilkám poskytnout prostor pro dokončení vývoje nových elektromobilů a čas pro vyrovnání se s konkurencí.

Tento obsah je uzamčen

Pro zobrazení se přihlaste do účtu s aktivním předplatným.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Partner - SOVAK
EAGB
Seven energy
United Energy
SPVEZ
Povodí Vltavy
Ecobat
Veolia
AKU-BAT
Wasten
Solární asociace
SmVaK
Vodárenství.cz
SKS
ITEC
Regartis
DENIOS
PSAS
ČB Teplárna
SEWACO
SGEF
ČAObH
CASEC
Teplárenské sdružení
Envipur
EKO-KOM
S-POWER
INECS
BEERT CEE
SCHP
Compag
ORGREZ
Ekosev
JMK Recycling
REMA
Huawei
Nevajgluj