Nová evropská cla na elektromobily přivedla čínské výrobce k tomu, aby změnili svou strategii a zaměřili se na vývoz hybridních vozů do EU.
Na konci října vstoupila v platnost evropská cla ve výši až 35,3 % na elektromobily vyrobené v Číně, která mají ochránit unijní automobilový průmysl před levným čínským dovozem. Čínští výrobci automobilů na to zareagovali zvýšeným vývozem hybridních vozidel do Evropy. Pro evropský trh navíc plánují další modely.
Obcházení systému
Evropská komise zahájila v říjnu 2023 antisubvenční šetření a dospěla k závěru, že čínští výrobci mají díky nespravedlivému subvencování konkurenční výhodu, kterou je třeba kompenzovat právě vyrovnávacími cly. Díky „nespravedlivým čínským dotacím“, jak je Komise označila, mohl Peking vytvořit výrobní kapacitu 3 milionů elektromobilů ročně, což je dvojnásobek velikosti trhu EU.
Evropská cla na dovoz elektrických vozidel mají podle Komise ochránit automobilový průmysl a evropským automobilkám poskytnout prostor pro dokončení vývoje nových elektromobilů a čas pro vyrovnání se s konkurencí.
Tento obsah je uzamčen
Pro zobrazení se přihlaste do účtu s aktivním předplatným.
Komentáře