Studie, kterou vypracovala ECHA, shromáždila informace o struktuře trhu MSP, zejména pro marketing nedávno spuštěných cloudových služeb agentury ECHA, které dávají MSP online přístup k aplikaci IUCLID.
Rovněž shromáždila informace o záměrech malých a středních podniků zaregistrovat výrobky do posledního termínu pro registraci 31. května 2018 a analyzovala problémy, kterým čelí tyto menší společnosti v procesu registrace. Poskytuje i doporučení, jak přesvědčit MSP, aby využívaly služby cloudových služeb agentury ECHA a benefitovaly z nich.
Byly představeny tři typy tržních segmentů pro MSP založené na úloze MSP v rámci REACH a na jejich postojích k registraci:
- Výrobci výrobků a dodavatelé, kteří vyrábějí a dovážejí látky a mají přímé registrační povinnosti. Tento segment je dále rozdělen na společnosti, které dobře chápou REACH a vyčlenily zdroje na registraci; společnosti, které si nejsou jisté, zda se musí zaregistrovat nebo ne; a MSP, které se obávají ztráty svých podniků, protože si nemohou dovolit registraci.
- Poradci, kteří pomáhají a usměrňují první segment.
- Odborníci, kteří jsou buď poskytovateli služeb nebo vlastními odborníky.
Mezi těmito segmenty je klíčové zjištění, že zatímco většina MSP (95% respondentů) si je vědoma svých povinností, značný počet bojuje s vysokými náklady na registraci, zejména s náklady na přístupové listy (letters of access) a náklady na účast ve Fóru pro výměnu informací (SIEF).
Výsledkem je, že část společností racionalizuje svá portfolia látek a hledá alternativní řešení, například přezkoumání jejich objemu výroby a objemu dovozu pod hranicí jedné tuny za rok, která spouští registrační povinnosti.
Pokud jde o ECHA Cloud Services, agentura ECHA bude muset pečlivě zvážit, jak zlepšit vnímání zúčastněných stran, pokud jde o soukromí a bezpečnost služby.
Studie navrhují opatření pro agenturu ECHA, členské státy a Evropskou komisi na pomoc při registraci MSP do termínu do roku 2018 a na předcházení negativnímu dopadu jejich neúspěchu na evropskou konkurenceschopnost a zaměstnanost.
Tyto akce zahrnují například mobilizaci zdrojů na podporu malých a středních podniků v jejich registračních povinnostech a pomoc malým a středním podnikům, aby zvládaly náklady spojené s účastí v SIEF. Také doporučuje, aby informace o financování byly snáze dostupné. Úplný seznam návrhů naleznete na konci souhrnného shrnutí.
Agentura ECHA již začala zkoumat řešení, které by mohly zlepšit situaci pro MSP, jenž se zatím trápí, a diskutuje s Komisí a různými zainteresovanými stranami z odvětví, které jsou součástí ředitelské skupiny kontaktů (Directors 'Contact Group).
Tato skupina byla zřízena v roce 2010 s cílem sledovat celkovou připravenost společností a identifikovat a vyřešit problémy, které se týkají registrace podle nařízení REACH.
Další informace:
Komentáře