Parkování a nabíjení sdílených elektroaut v Brně bude pro uživatele carsharingu od 1. března jednodušší. Po zaškolení získají uživatelé družstva Autonapůl navíc možnost samoobslužně si půjčit Teslu Model S od firmy Share-Me. Výhodné nabíjení a volné parkovací místo u nabíjecí stanice pak nabídnou Teplárny Brno primárně pro další posilu flotily, novou Škodu CitigoE iV.
„Pro nás je to další milník v rozšiřování elektrického carsharingu v Česku. Tesla je pro vyznavače elektromobilů ikonou a uživatelé našeho carsharingu získávají jako první u nás možnost si ji zcela samoobslužně vypůjčit. Stačí absolvovat krátké vstupní zaškolení s kolegy ze společnosti Share-Me a auto si rezervovat v našem systému.
Flotilu jsme doplnili i o CitigoE iV a společně s Renaultem Zoe teď nabízíme celkem tři sdílené elektromobily. Díky Teplárnám Brno pak mají sdílnící jistotu, že si auto vyzvednou nabité a odpadne jim i problém s hledáním parkovacího místa k odstavení auta,“ přibližuje novinky ředitel carsharingu Autonapůl Michal Šimoník.
Síť dobíjecích stanic Tepláren Brno se letos navíc dále rozšíří. Aktuálně jsou dobíječky u tepláren vedle Nákupního centra Královo pole na Cimburkově 2 a na ulici Špitálka. Letos je v plánu spuštění dalších 20 dobíjecích stanic po celém Brně. Na rok 2022 plánují teplárny výstavbu ještě rozsáhlejší. Kvůli noční zavírací době není do systému carsharingu zařazena dobíjecí stanice Tepláren Brno v Galerii Vaňkovka.
„Teplárny pro město Brno a jeho obyvatele zajišťují teplo z mnoha provozů po celém městě. Méně se však ví, že při výrobě tepla vyrábíme také elektřinu. Abychom ji využili efektivně a ulehčili brněnskému ovzduší, spustili jsme a rozšiřujeme síť nabíjecích stanic pro elektromobily. Chceme tak jít příkladem a pomoci s rozvojem čisté mobility v Brně,“ říká generální ředitel Tepláren Brno Petr Fajmon.
Nabídka jistého parkování pro CitigoE iV platí na pomalejších dobíjecích stojanech tepláren. Rychlonabíjecí zůstanou volné pro ostatní majitele elektromobilů. Sdílníci auto u nabíječky zapojí, odstaví a ukončí rezervaci. Auto se plně nabije za pár hodin a bude k dispozici dalším zájemcům opět s maximálním dojezdem.
Autonapůl tak řeší nižší dojezd elektromobilů, aniž by přenášel odpovědnost či diskomfort spojený s pomalejším nabíjením na své uživatele a zdržoval ty, kteří potřebují svůj vůz rychle nabít. Při delších cestách mimo Brno ale lze využít i z dobíječek ČEZu či EONu.
Teslu S od společnosti Share-Me si registrovaní uživatelé Autonapůl jednoduše zarezervují on-line v rezervačním systému Autonapůl. Vyzvednutí i vrácení auta probíhá jednoduše pomocí mobilní aplikace. Teslu uživatelé nabijí kromě Tepláren také na všech stanicích Tesla Supercharger. V Brně například u Olympie, při jejich delších cestách mohou využít mapu https://www.tesla.com/cs_CZ/supercharger.
Na rozdíl od všech ostatních aut získalo Autonapůl Teslu S jako ojetou. „Share-Me nabízí Teslu Model S s označením P85+ z roku 2014. Společně s Autonapůl jsme Teslu pojmenovali symbolickým jménem Elon. Do příchodu duální verze s označením D se jednalo o nejvýkonnější provedení v nabídce. Disponuje výkonem 310 kW, váží 2145 kilogramů a z nuly na sto zrychlí za 4 vteřiny,“ doplňuje spolumajitel společnosti Share-Me Luboš Bärtl.
Rezervace vozu vychází na 239 Kč za hodinu (účtuje se po půlhodinách a maximální denní poplatek je 2390 Kč i při rezervaci delší než 10 hodin), cena za kilometr vychází na 6,90 Kč. Stejně jako palivo u aut se spalovacím motorem, i u elektromobilů jsou náklady za dobíjení zahrnuty v ceně výpůjčky. Na benzinkách platí sdílníci kartou CCS, u dobíječek probíhá platba formou čipu Tepláren Brno či dalších provozovatelů.
Sdílené vozy jsou vhodným a výhodným řešením pro ty, kdo potřebují auto jen občas, zároveň šetří veřejný prostor od aut, která by většinu času jen zabírala parkovací místa. Autonapůl provozuje po celé republice flotilu zhruba osm desítek sdílených aut různých kategorií, od malých městských vozů, přes úsporná rodinná kombi po osobní dodávky či elektromobily. Působí v Brně, Praze, Pardubicích, Hradci Králové, Liberci, Plzni, Ostravě, Olomouci a Českých Budějovicích.
Komentáře