Evropské výbory přijaly 14. února svůj postoj k pravidlům, podle kterých budou firmy ověřovat svá environmentální tvrzení v rámci marketingu.
V současné době se spotřebitelé jen obtížně orientují v environmentálních tvrzeních, kterými se firmy snaží vykreslit své výrobky nebo služby jako ekologické nebo udržitelné. Mnohá z nich jsou zavádějící nebo nepravdivá a tyto praktiky jsou označovány jako greenwashing.
„Studie ukazují, že 50 % environmentálních tvrzení společností je zavádějících. Spotřebitelé a podnikatelé si zaslouží transparentnost, právní srozumitelnost a rovné podmínky hospodářské soutěže,“ uvedl Andrus Ansip, Parlamentní zpravodaj.
Evropská komise proto v březnu loňského roku předložila návrh směrnice o zelených tvrzeních. Cílem návrhu je eliminovat obchodní praktiky, které užívají zavádějící environmentální výroky a ochránit spotřebitele.
Směrnice o zelených tvrzeních definuje, jaký druh informací musí společnosti poskytnout, aby potvrdily svá environmentální marketingová tvrzení. Dále vytváří rámec a lhůty pro kontrolu důkazů a schvalování nároků. Upřesňuje i to, jak budou společnosti, které zákon poruší, postihovány.
Ověřovací systém a sankce
Tento obsah je uzamčen
Pro zobrazení se přihlaste do účtu s aktivním předplatným.
Komentáře