Drážďany v současnosti musí svůj odpad vozit do vzdálených lokalit. Od roku 2030 by se to ale mělo změnit.
Ačkoliv není zatím nic oficiální, mluví se o tom, že namísto toho, aby se zbytkový odpad vozil přes půl Saska, bude spálen a přeměněn na teplo a elektrickou energii.
Zastaralé zařízení
V loňském roce vyprodukovalo hlavní město Saska 177 360 tun odpadu. Oproti předchozímu roku došlo k poklesu o více než 14 tis. tun. Poprvé tak množství zbytkového odpadu kleslo pod hranici 130 kg na obyvatele. Přesto se po celém městě stále hromadí kolem 75 tis. tun zbytkového odpadu.
Do roku 2021 se odpad recykloval v zastaralém zařízení Hammerweg. Odpad byl redukován na dopravních pásech a sušen při 55 stupních. Z vysušených zbytků byly odstraněny cenné kovy. Zbývající odpad se hutnil a distribuoval po celém Sasku. Částečně se pálil v hnědouhelných elektrárnách. V roce 2021 muselo být zařízení uzavřeno kvůli stížnostem místních obyvatel. Zápach se šířil zejména při sušení odpadu, kdy ještě obsahoval vysoký podíl biologického materiálu.
Od té doby se zbytkový odpad dočasně skladuje v Hammerwegu a posléze vozí například do spalovny ve městě Lauta, kde se spálí a s využitím energie. „Pro Drážďany jde o extrémně neuspokojivou situaci. Doprava na tak dlouhé vzdálenosti vytváří velké množství CO2," říká Wolfgang Deppe, mluvčí pro životní prostředí, klima a energetiku Zelených v městské radě.
Plynová krize
Tento obsah je uzamčen
Pro zobrazení se přihlaste do účtu s aktivním předplatným.
Komentáře