Zpravodajský portál Reuters informoval o záměru dánského premiéra. Dánská vláda si v dřívější době vysloužila kritiku ze strany veřejnosti i odborníků za zvýšení daně na elektromobily v roce 2016. V přímém důsledku se snížily prodeje nových elektromobilů z původních tří procent téměř na nulu. Současný krok má být ovšem v souladu s trendem objevujícím se v mnoha dalších zemích.
„Je to velmi ambiciózní a bude těžké toho dosáhnout. Ale to je přesně ten důvod, proč se o to musíme pokusit,“ sdělil dánský premiér Lars Lokke Rasmussen v úterý parlamentu.
Je nutné podotknout, že se zatím jedná pouze o výrok a plán premiéra, který bude oficiálně předložen parlamentu příští týden. Očekávaný plán tak musí projít celým legislativním procesem, aby se stal platným.
Dále je vhodné zmínit, že zvýšení daně na elektromobily zavedla současná vláda v čele s výše zmíněným premiérem Rasmussenem, a že na jaře příštího roku se budou v Dánsku konat pravidelné parlamentní volby.
Dánsko by se dále chtělo stát do roku 2050 zcela nezávislým na fosilních palivech.
Nejedná se jenom o Dánsko
Británie a Francie se obě zavázaly k zákazu prodeje nových benzínových a dieselových aut od roku 2040. Trend, který se snaží tyto země nastavit, by mohl ohrozit budoucnost ropného průmyslu a případně transformovat celý automobilový průmysl v případě, že se ho ujmou i další národy.
Ve Švédsku tvoří elektromobily zhruba 7 procent z prodeje nových aut, v Norsku je to spolu s hybridními vozy více než polovina všech nových prodaných aut.
Starostové Paříže, Madridu, Mexiko City a Athén prohlásili, že mají v plánu zakázat dieselová auta v centrech svých měst do roku 2025.
Opouštěním konvenčních palivových aut se zabývají i samotné automobilky. V minulém roce se automobilka Volvo stala prvním tradičním výrobcem aut, který se rozhodl vyřadit automobily se spalovacím nebo vznětovým motorem. Automobilka prohlásila, že všechny modely nových aut po roce 2019 budou elektromobily nebo hybridy.
Zdroj: oenergetice.cz
Komentáře