Pytel se směsným odpadem opřený o kontejner na tříděný odpad nebo starý nábytek ledabyle pohozený u popelnice stále patří k pražskému koloritu. „Každoročně skončí mimo nádoby a kontejnery zhruba 8 tisíc tun, často nadměrného, odpadu,“ přibližuje rozsah problému tiskový mluvčí Pražských služeb Radim Mana.
Stop nepořádku!
Pražské služby proto přicházejí s plošnou kampaní, která se snaží přesvědčit Pražany ke správnému nakládání s odpady. „Apelujeme na to, že odpad nepatří k popelnici, ale do popelnice,“ říká Mana. Kampaň dále informuje o správném nakládání s vysloužilou elektronikou či velkoobjemovým odpadem, starým nábytkem a podobně. K jejich správné likvidaci slouží sběrné dvory.
„Těch se v Praze nachází dvacítka a Pražské služby provozují sedm z nich. Svoz stavební suti lze objednat na našich webových stránkách. Svozové společnosti zároveň pravidelně přistavují kontejnery na velkoobjemový odpad do ulic. Termíny přistavení naleznou Pražané na webových stránkách jednotlivých městských částí či Magistrátu hl. m. Prahy,“ dodává Radim Mana.
Popeláři u kontejnerů neuklízí
Popeláři nemají v popisu práce uklízet nepořádek z okolí černých popelnic. Odstranění by měl správně zajistit ten, kdo má daný objekt na starost. Tím je majitel či správce daného objektu,“ vysvětluje postup zástupce Pražských služeb a dodává: „Pokud v daném objektu či bytovém domě pravidelně přetékají popelnice na směsný odpad, je potřeba obrátit se na správce nebo majitele objektu a požádat ho o navýšení objemu či počtu odpadových nádob.“
Tradiční kampaň „Kam s ním?“ bude i letos
I letos v prosinci odstartuje tradiční kampaň „Kam s ním?“ aneb „My děti si přejeme, aby Praha byla čistá“. Potkani – hlavní maskoti kampaně společně s podpůrným týmem opět zavítají na frekventovaná místa v metropoli do několika školských zařízení. Tam budou zábavnou formou informovat a učit o správném nakládání s odpady, jeho třídění, jak přispět k pořádku a čistotě v našem městě. Podrobnosti o kampani a tradičním online kvízu najdete na webu společnosti. Pokračovat bude i fotografická soutěž na Instagramu o nejlepší snímek s maskoty kampaně.
Letošní kampaň Kam s ním bude navíc obohacena o nové podtéma s názvem Šlápni na to! Pražské služby chtějí upozornit na problematiku, kdy někteří občané dostatečně nezmenšují objem vyhazovaného odpadu a předčasně tak dochází k přeplnění popelnic. Nejčastěji se tak stává při zbavování se nedostatečně sešlápnutých PET lahví či plechovek nebo nenatrhaných kartonových krabic.
ilustrační foto/pixabay
Komentáře