„Znamená to zelenou pro ty, jejichž bioplynové stanice stojí nedaleko vysokotlakého plynovodu, nebo jsou dostatečně blízko hlavních komunikací.
Mohli by plnit nejen svá CNG vozidla, ale i vozidla řidičů, kterým není lhostejný stav životního prostředí.
BioCNG je vhodná pohonná hmota například pro pohon autobusů MHD,“ říká k novému dotačnímu programu Martin Vrtiška, ředitel společnosti EFG Engineering. Ta se specializuje na projektové řízení a realizaci projektů vč. dotačního poradenství úpravy bioplynu na biometan.
IV. výzva programu Nízkouhlíkové technologie je určena pro majitele bioplynových stanic (BPS) – zemědělských i zpracovávajících biologicky rozložitelný odpad – a pro majitele či provozovatele čistírny odpadních vod (ČOV), které využívají kaly k produkci plynu.
Zavedení technologie úpravy bioplynu na biometan (BioCNG) má řadu výhod. „Zásadním kladem je samozřejmě výroba zeleného zemního plynu z odpadů. Stále častěji se ale hovoří o uplatnění BioCNG pro pohon autobusů městské hromadné dopravy.
Tím by v některých silně znečištěných městech došlo až ke snížení emisí z dopravy. Pilotní projekt úpravy bioplynu na BioCNG na ČOV Modřice v Brně potvrdil smysluplnost takových projektů,“ komentuje Martin Vrtiška, ředitel EFG Engineering.
EFG Engineering se jako první společnost v České a Slovenské republice specializuje na projekty úpravy bioplynu na biometan (BioCNG) a jeho následné dodání do distribuční soustavy.
EFG Engineering poskytuje komplexní služby od projektového řízení, zpracování projektové dokumentace, dotačního poradenství až po vlastní realizaci či zprostředkování výkupu biometanu.
Zdroj: allforpower.cz
Komentáře